Poder ajudar en un procés de compravenda i aconseguir objectius no és fàcil, per això per ser un bon agent immobiliari cal comptar amb una sèrie de característiques i aptituds innates. Des d’Apialia Sabadell t’expliquem quines són les qualitats que ha de tenir un bon agent immobiliari.
El treball diari d’un agent immobiliari inclou prestar serveis d’assessorament i intermediació i de gestió en totes les transaccions immobiliàries, tant compravenda com lloguer de béns immobles. Tot això suposa que les funcions d’un agent immobiliari són molt diverses, amb un marge de treball molt ampli i per tant, no tothom està capacitat per desenvolupar totes aquestes funcions. Per això, el perfil d’un bon agent immobiliari ha d’incloure qualitats com aquestes:
- Empatia i comunicació: d’una banda, l’agent immobiliari ha de posar-se al lloc del comprador o del venedor i saber escoltar i detectar les seves necessitats, i de l’altra, ha de saber fer les preguntes adequades per establir una relació d’afinitat.
- Capacitat de negociació: és fonamental que un bon agent immobiliari tingui aptituds negociadores, ja que el seu principal treball consisteix en la intermediació entre un comprador i un venedor per arribar a acords en els quals ambdues parts surtin guanyant.
- Professional i especialitzat: un bon agent immobiliari maneja molta informació i molts diners, així mateix a les seves mans recau la responsabilitat de les propietats que té a càrrec seu, per això ha de ser molt professional i tenir una certa experiència. Igualment en un sector tan ampli i complex, és preferible que un bon agent immobiliari s’especialitzi en un tema concret, independentment que hagi de comptar amb una formació general.
- Transmetre confiança: és un dels pilars fonamentals d’un agent immobiliari, si no pot transmetre confiança en els seus clients és molt complicat que pugui aconseguir els objectius que es marqui.
Independentment que el bon agent immobiliari hagi de tenir unes qualitats específiques, és essencial mantenir una formació específica i constant per poder ampliar i millorar els seus coneixements i poder oferir un servei de qualitat als seus clients.