Categories
CONSELLS PER A LA LLAR

Prepara un racó d’estudi per a la tornada a l’escola

Sabem que la tornada a l’escola és molt a prop i després d’haver estat confinats durant alguns mesos a causa del coronavirus, independentment de si els nostres nens tornaran o no a les classes presencials, sempre resultarà una bona idea preparar un racó d’estudi perquè reprenguin les seves lliçons una forma positiva i amb moltes ganes.

Des d’Apialia Sabadell et donem les claus de com preparar un racó d’estudi per a la tornada a l’escola.

El més lògic és organitzar el racó d’estudi en la seva pròpia habitació, encara que si són nens més petits pots optar per col·locar-ho en una zona comuna de la casa per estar més pendent d’ells.

Tenint en compte que depenent de l’edat haurem de prestar atenció a alguns detalls o altres, en general, la zona d’estudi ha de ser un espai funcional i ha d’estar molt ben organitzat perquè els nens no perdin temps en buscar coses i es dediquin a estudiar i fer les seves tasques.

Cal cuidar certs aspectes, com ara: la cadira que ha d’anar en funció del pes i de l’edat de l’infant, però que en qualsevol cas ha de ser ergonòmica, ja que van a passar moltes hores asseguts. La taula que ha d’estar col·locada a una altura adequada i depenent de el tipus d’estudis que realitzin serà més gran o més petita però si pot ser amb calaixos i organitzadors perquè tinguin tots els materials que necessitin per als seus estudis a mà.

La il·luminació és fonamental per poder estudiar, partint que l’ideal és la llum natural, en cas de no tenir-la o per a quan hagin d’estudiar en altres hores de menys llum, el millor és buscar una il·luminació el més natural possible i amb bombetes de led que consumeixen molta menys electricitat.

Si et queda espai pots col·locar alguna part de la paret a manera de pissarra perquè puguin estudiar també aquí.

Finalment, personalitza aquesta zona amb les seves fotos i coses que els agradin.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *